vrijdag 4 juli 2014

(mislukt) Experiment

Bij Debora zag ik een tijdje geleden al hoe zij met stof dozen bekleedt. Al een hele tijd wilde ik het ook eens proberen.
De dochter heeft witte knutsellijm, waar ik wat van leende. Stofjes heb ik met hopen liggen, dus keuze genoeg. Moest ik enkel nog een geschikt doosje vinden.

Op de rommelmarkt in Wortel kocht ik o.a. dit houten doosje (voor slechts 0,50 euro).





Het heeft een mooie tekening, maar zag er wat groezelig uit. Ik had al geprobeerd om het mooi proper te krijgen, maar dat lukte niet. Daarom vond ik het het wel geschikt voor mijn "Mod podge experiment".

De mod podge maken ging vanzelf. Ik zocht nog enkele kleinere lapjes van mijn lievelingsstofje en ging aan de slag. Het ging verrassend goed. Gewoon de uitleg van Debora volgen. De binnenrandjes wilde ik nog afwerken met witte verf.




Helaas, toen de stof aan het drogen was, zag ik al dat de witte kleur donker aan het worden was :(.
Ik vermoed dat het de vernis van het doosje is dat door de stof heenkomt.



Volgende keer het doosje dan maar afschuren? Of er een wit laagje verf opzetten?
Ik ga het in ieder geval nog een keertje proberen!

4 opmerkingen:

  1. Oooo wat spijtig, want het is anders wel prachtig hoor. Ja, misschien toch een witte primer opzetten...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo jammer, volgende keer beter he. Ik zou ook voor een witte primer gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarschijnlijk een reactie met de vernis.....en een wit stofje werkt natuurlijk ook niet zo verdoezelend...jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van het doosje, kan je de stof er nog afkrijgen?

    BeantwoordenVerwijderen