vrijdag 2 januari 2015

Schaap

Ik had een patroontje nodig om  een schaapje te haken van max. 10 cm hoog. Dat was moeilijker te vinden dan ik had vermoed.

Ik vond een beschrijving van een mooi schaapje en begon er begin van de week aan. Het duurde even eer ik de steek in mijn vingers had, maar eenmaal ik het doorhad, ging het vlot. Een filmpje hielp me hierbij.

Tijdens het haken, kreeg ik mijn twijfels. Ik vond het schaap helemaal niet op een schaap lijken. Eerder een mislukte poedel... Kijken jullie zelf maar even:




Ik deed niet meer de moeite om dit schaap af te werken, maar plaatste een oproep op FB.
Dat leverde enkele reactie's op: Charlotte stelde dit schaapje voor, maar ik had er eentje nodig dat gewoon op zijn 4 pootjes staat. Saar gaf de link naar dit schaapje, maar ik snapte de uitleg van de steken niet direct.
Ik ging ook nog naar de plaatselijke bib in de hoop dat de haakboekjes van Christel Krukkert binnen zouden zijn, maar helaas, geen van deze boekjes beschikbaar. Wel leuk; ik had in de bib nog een gezellige babbel met Hilde, die er aan hetzelfde rek boeken stond uit te zoeken.

Dan maar weer verder zoeken op internet tot ik deze tegen kwam. De bolletjes Catania er bij en direct gestart. Na het nodige naaiwerk kreeg ik een grappig schaapje die het een beetje moeilijk heeft om op zijn pootjes te blijven staan ;).




Het schaapje is één van de onderdelen van het nieuwjaarscadeautje voor de kleinzoon. De volgende dagen laat ik jullie hier nog wat meer van zien.





7 opmerkingen:

  1. wat een warm en inspirerende blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, de bovenste knuffel heeft inderdaad iets weg van een witte poedel, een erg lieve wel! Het schaapje dat je daarna gehaakt hebt, is onmiskenbaar een schaap. Zijn oogjes geven hem een grappige, leuke uitstraling. Ben benieuwd naar de rest van het nieuwjaarscadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy ne year and many creations for 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi moest wel lachen om je eerste 'schaap' De tweede is superlief. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op mijn blog heb ik een label "misbaksels". zou je het heel erg vinden als ik jouw eerste schaap hiertoe zou rekenen?

    Nummer twee lijkt echt op een schaap
    (en ook een tikkeltje op een nijlpaard :)

    Een nijlschaap dus.
    Gelukkig heeft hij echte schapenoren, dat helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat een mooi sjaapje, de poedel daarentegen is ook een beetje goed gelukt;-)

    BeantwoordenVerwijderen