dinsdag 22 september 2015

Sjaal

Enkele weken geleden zag ik op internet de omslagdoek van Claire. Vooral die met de blauwe tinten sprak mij aan. Het pakketje garen bestellen, uitleg nog eens goed bekijken en aan de slag. Of neen, toch niet. Wilde ik nog wel een puntsjaal? Ik heb er het voorbije jaar immers al meer gemaakt. Ik besloot om een "gewone" sjaal te haken.

Ik volgde het kleurschema dat Claire voorstelde en op enkele avonden waren de 6 bolletjes zo goed als op. De sjaal was 2,30 m lang en 16 cm breed. Ik overwoog om nog enkele bolletjes bij te bestellen om hem wat breder te maken, maar twijfelde. Ik was niet overtuigd van het kleurschema...



Ik had ook enkele bolletjes in bruintinten besteld en besloot eentje hiervan aan de sjaal toe te voegen. De rijtjes uitgetrokken, de kleuren al hakend gekozen én ook van het bruine bolletje hier en daar een rijtje er tussen.
Enkele avonden later was de sjaal al weer klaar. Nu vind ik de kleuren mooier tot hun recht komen.



De sjaal is nu 2,10 m lang (zonder de franjes) en 20 cm breed. Perfecte lengte en breedte!



De franjes knipte ik iets langer dan beschreven, nl. 30 cm. Zo zijn ze na dat je ze vastgemaakt en geknoopt hebt nog zo 'n 10 cm lang.



De sjaal is zacht, lekker warm, mooi...  Ik denk dat dit één van mijn lievelingssjalen gaat worden!


13 opmerkingen:

  1. Heel mooi zo... mooier dan de omslagdoek! Maar wat mij betreft mag hij nog even in de kast blijven... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! Prachtige kleuren ook. ;-))
    Je bent ook helemaal in to the blauw he?? Ik snap dat helemaal hoor....
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een plaatje daar ga je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sjaal, Leen, je bent klaar voor de winter !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Lijkt me heerlijk voor als het weer kouder wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie beslissing van een gewone sjaal te maken ! Heb hier ook verschillende omslagdoeken liggen, maar om de één of andere reden pak ik in de winter toch altijd makkelijker ne gewone sjaal uit de kast...
    En schoon is 'm ook, goed dat ge die bruine tinten er in gemengd hebt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg! Veel plezier met je mooie nieuwe sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Elk breisel dat zichzelf sjaal wil noemen moet minstens 20 cm breed en 1m80 lang zijn, eronder zijn het woosies!

    Mooie kleuren, helemaal Pippa (en ook jij natuurlijk)
    Bruin zorgt voor betere contrastwerking, daarin heb je gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It's beautiful! thank you for linking. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie sjaal heb je gemaakt, ook erg mooie kleuren!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen