zondag 9 oktober 2016

Gehaakt truitje

Zodra ik dit zag verschijnen op internet, wilde ik het maken. Een mooi gehaakte truitje, in mijn lievelingskleur.

Half augustus had ik het garen in huis, dus snel aan de slag. Het moest klaar zijn voor het weer minder goed werd ;).
Ik paste het patroon een klein beetje aan, zodat ik geen echte mouwtjes zou hebben, en maakte het truitje ook wat langer.



Ik dacht alles goed uitgerekend te hebben, maar toch zat het niet helemaal zoals ik wilde.
Ik legde het enkele dagen opzij.
Ik wilde het eerst helemaal uittrekken, maar op aanraden van één van de dochters maakte ik onderaan kleine splitjes. Ik werkte de draadjes weg, haakte alle randjes en het zat als gegoten.



Omdat een kledingstuk op kapstok minder duidelijk is, vroeg ik buurvrouw L. of ze enkele foto's van me wilde nemen. Tenminste, foto's van het truitje.

Zijsplitjes.





Het is al herfst, en het duurde een tijdje voor ik blogde over dit truitje, maar dankzij het mooie weer de voorbije weken draag ik het truitje zelfs nu nog. Een blogberichtje hierover zal dan ook nog wel kunnen zeker ;)?




21 opmerkingen:

  1. Haha ja hoor dat kan zeker nog wel!
    Mooi truitje en wat een goede tip van je dochter.
    P.s. twee weken geleden nog aan je gedacht toen ik je gehaakte slinger ophing voor de verjaardag :-) en dinsdag hang ik het weer op voor 'Donald'. Nog steeds blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap, je kan het nog blijven dragen met een lange mouwen shirt zolang de zon schijnt en het niet te koud wordt ......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Perfect gelukt (supermooie kleur van blauw)

    Hoera voor de slimme dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij kan het nog lang met een bloesje met lange mouwen er onder... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig truitje in een mooie kleur. Het zit als gegoten. Goed dat je het niet hebt uitgehaald, maar de tips van jouw dochter hebt opgevolgd.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor en goed idee van die splitjes :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi! Netjes ook. En een geweldige kleur natuurlijk. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So pretty...Wow, is there anything you cannot make? Thanks for sharing this beauty at DI&DI.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I had choose your beautiful blouse to be feature at our next Sunday http://www.fabifabu.com/2016/10/09/inspiration-galore-project-party. Thanks for sharing. Hope to see you next week.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is mooi geworden! Veel draagplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. So cute. :)

    I would love for you to share this with my Facebook Group for recipes, crafts, tips, and tricks: https://www.facebook.com/groups/pluckyrecipescraftstips/

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lovely, i love the colour and the pattern:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Love the colour! You've inspired me to get try to finish the one I started.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Love the colour! You've inspired me to get try to finish the one I started.

    BeantwoordenVerwijderen